• Saltar a la navegación principal
  • Saltar al contenido principal
  • Saltar a la barra lateral principal

Enrique Carbonell

Advocat - Dret Administratiu i de l'Esport

  • EC ABOGADO
  • ÁREAS DE PRÁCTICA
    • Àrea Mercantil
    • Àrea Administrativa
    • Àrea Derecho Deportivo
  • LEGAL MANAGER DE EMPRESA
  • Contacto
  • BLOG

12 diciembre, 2020 By Enrique Carbonell | Abogados Deja un comentario

MODEL RECLAMACIÓ TAXA D’ESCOLES ESPORTIVES MUNICIPALS CARCAIXENT 2019-2020

Allà pel mes d’agost d’aquest any, concretament el 21.08.2020, en la web de l’ajuntament de Carcaixent, es va publicar la següent noticia:

Aleshores, com ha passat molt de temps sense que l’ajuntament haga fet absolutament res, vos facilitem formulari per poder sol·licitar la devolució de la part proporcional dels dos mesos i mig que no va haver-hi prestació del servei municipal:

A L’AJUNTAMENT DE CARCAIXENT

D/Dª________________________________________, major d’edat, veí/veïna de Carcaixent, amb domicili al carrer _____________________, amb DNI __________________, com a pare/mare/tutor del menor _________________________, inscrit al curs 2019-2020 d’Escoles Esportives Municipals de Carcaixent, davant d’aquest Ajuntament de Carcaixent,

EXPOSE

  1. Que en aplicació del que disposa en la fulla web de l’ajuntament de Carcaixent, secció de noticies, de data 21.08.2020, en la qual, la Regidoria d’Espòrts es compromet “a la devolució de la taxa d’Escoles Esportives 2019-2020 no disfrutada atenent a la situació de la COVID-19 correspondrà a la part proporcional dels dos mesos i mig en els quals no es va poder realitzar l’activitat” (http://www.carcaixent.es/es/general/report/informacio-referent-devolucio-part-proporcional-matricula-escoles-esportives-municipals-2019-20-que-no-va-disfrutar-atenent-covid-19), aquesta Administració pública estava obligada a la devolució de la taxa d’Escoles Esportives Municipals per l’import proporcional del servei no prestat per la declaració de l’estat d’alarma en data 14.03.2020, sense que malgrat el temps transcorregut, haga realitzat cap activitat per fer-la efectiva
  2. El dia 14 de març de 2020, i per aplicació del RD 463/2020 de la mateixa data, es va declarar el confinament domiciliari de la població, la qual cosa va suposar la impossibilitat forçosa de complir amb l’assitència a les Escoles Esportives Municipals. De conformitat amb el Reial decret llei 11/2020 de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19, i en concret en aplicació del seu article 36 apartat 4 i de l’article 160 apartat 2 del Text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, l’Ajuntament de Carcaixent mitjançant la publicació referenciada en el punt 1, va fer efectiva la resolució del contracte de prestació de serveis. En data 19.05.2020, l’ajuntament va donar per finalitzat el curs 2019-2020. 
  3. Per aquest motiu, reclamem en aquest acte la devolució de la taxa pel temps proporcional de la manca de prestació del servei municipal, des del 14 de març de 2020, fins el 30 de maig de 2020.
  4. Que s’ha vulnerat el principi de seguretat jurídica i el principi de confiança legítima, com s’ha pronunciat la Secció Quarta de la Sala 3ª del Tribunal Suprme, en sentència de 12 de febrer de 2010, recurs de cassació 175/2007, Fonament de Dret Denou:

    «El principi de seguretat jurídica constitueix un dels principis generals del dret comunitari a l’igual que la protecció de la confiança legítima. Per això la jurisprudència exigeix, tal com recorda l’apartat 47 de la Sentència de la Gran Sala del Tribunal de Justícia de 2 de desembre de 2009, Aventis Pasteur SA, assumpte C- 358/08, que «l’aplicació de les normes de Dret sigui previsible per als justiciables, imperatiu que té una importància especial quan es tracta d’una normativa que pot implicar conseqüències financeres, per tal de permetre que els interessats coneguin amb exactitud l’abast de les obligacions que els imposa » (vegeu la sentència de 10 de setembre de 2009, Plantanol, C-201/08, apartat 46 i la jurisprudència que s’hi cita).

    Ha dit també el Tribunal de Justícia en la seva sentència de 15 de juliol de 2004, assumpte C-459/02, Association agricole pour la promotion de la Commercialisation laitiére Procola, apartat 29 que «El principi de la confiança legítima només pot ser invocat contra una normativa en la mesura que els propis poders públics hagin creat prèviament una situació que pugui infondre una confiança legítima (vegeu, en aquest sentit, la sentència de 15 de gener de 2002, Weidacher, C-179/00, Rec. pàg. I- 501, apartat 31).A més, quan un operador econòmic prudent i diligent està en condicions de preveure l’adopció d’una mesura que pugui afectar els seus interessos, no pot invocar el benefici de tal principi si aquesta mesura s’adopta (vegeu, en aquest sentit, la sentència Irish Farmers Association i altres, abans esmentada, apartat 25) «.

    Pel que fa a el principi de confiança legítima i seguretat jurídica la doctrina de l’Tribunal Constitucional expressada en la seva STC 248/2007, de 14 de desembre, FJ 5è, amb cita de moltes altres ha manifestat, «s’ha d’entendre com la certesa sobre la regulació jurídica aplicable i els interessos jurídicament tutelats, procurant «la claredat i no la confusió normativa»( STC 46/1990, de 15 de març, FJ 4) , de manera que «només si en l’ordenament jurídic en què s’insereixen, i tenint en compte les regles d’interpretació admissibles en Dret, el contingut o les omissions d’un text normatiu produïssin confusió o dubtes que generessin en els seus destinataris una incertesa raonablement insuperable sobre la conducta exigible per al seu compliment o sobre la previsibilitat dels seus efectes, podria concloure que la norma infringeix el principi de seguretat jurídica «.

    En el sentit indicat, el TJUE, en la seva sentència de 5 de maig de 2011, Comissió contra Itàlia, C-305/2009, paràgraf 46 ha exclòs que els Estats puguin al·legar l’anormal funcionament dels seus òrgans, en aquest cas els jurisdiccionals, tot això en compliment del l’article 14.3 de l’esmentat Reglament.

    En el mateix sentit, cal tenir en compte que el «principi de protecció de la confiança legítima del ciutadà» en l’actuació de l’Administració no s’aplica als supòsits de qualsevol tipus de convicció psicològica subjectiva en el particular, sinó quan aquesta «confiança »es fonamenta en signes o fets externs produïts per l’Administració prou concloents que indueixin a aquell a confiar en la« aparença de legalitat »que l’actuació administrativa a través d’actes concrets revela (Cfr.SSTS 15 novembre 1999 # , 4 juny 2001 # [RJ 2002 \ 448] i15 abril 2002 # [RJ 2002 \ 6495], entre d’altres).

Per això,

DEMANO:

Que compliu sense demora la prestació que he determinat en l’apartat 1 i 2 d’aquest escrit.

Carcaixent, ____ de/d’_________________ de _________________

P.D.: Recordar que l’article 21 de la Llei 39/15, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques, estableix l’obligació de l’administració de respondre a l’administrat.

L’esperança és l’últim que és perd.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Correo electrónico
  • Imprimir

Relacionado

Publicado en: Blog, Blog II Etiquetado como: dret esportiu

Interacciones con los lectores

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Barra lateral principal

¿Qué necesitas?

Abogado Acciones Bankia Administración Tributaria Asesoramiento jurídico Autoridad Portuaria Banco Santander Carta modelo Club Náutico Competencia de Proyectos competencia territorial Compliance Officer Compliance Penal Comprobación de Valores Comunitats d'Aprenentatge Concesión Portuaria contratos Demanda monitorio Derecho Administrativo Derecho Bancario Derecho civil valenciano derecho deportivo Derecho electoral Derecho Portuario Derecho Sancionador dret esportiu elecciones federativas embarcaciones de recreo esports Falsificación documento mercantil IBI impuestos ISDE Legalidad Urbanística Ley de Puertos del Estado Libre mercado navegación marítima náutica recreativa Procedimiento Contencioso-Administrativo RESPONSABILIDAD ADMINISTRADOR Responsabilidad Penal Transparencia URBANISMO viviendas ilegales Volkswagen Wifi municipal

Suscríbase a mi blog

Introduzca su correo electrónico para suscribirse a este blog y recibir las últimas noticias publicadas.

Únete a otros 15 suscriptores

CONTACTO

enriquecarbonell.es
Comandante Hernandez, nº 4
46740 Carcaixent (València)
607 48 24 10
abogados@enriquecarbonell.es

© Copyright 2020. Web diseñada por Fátima Cortell | Diseño Web | Todos los derechos reservados a Enrique Carbonell | Aviso Legal | Política de Privacidad | Política de Cookies

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptReject Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Siempre activado
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GUARDAR Y ACEPTAR